Portfolio

In de loop der jaren heb ik voor zeker 35 media geschreven, bracht ik 2 goed ontvangen literaire non-fictieboeken uit en ontwikkelde meerdere bladen in opdracht. In dit portfolio vind je een paar voorbeelden op het gebied van storytelling, culturele verschillen en mentale veerkracht.

Artikel

Hoe grijp je in als dat probleemgezin familie van je is?

In sommige gezinnen loopt het totaal mis, met de kinderen als grootste slachtoffer. Natuurlijk wil je

Artikel

Sorry dat ik je besmet heb

We geven Covid-19 aan elkaar door, met soms desastreuze gevolgen – én een schuldgevoel. „Ik dacht:

Reportage

Even vrij uit de enige vrouwengevangenis van Albanië

Vervroegde vrijlating wegens goed gedrag zit er voor de gedetineerden van Albaniës enige vrouwengevangenis niet in.

Voor het écht misging, wist een oom hem terug te halen. Hoe gaat het nu met hem en al die jongens die zich destijds aansloten bij ISIS?
Een Iraakse familiegeschiedenis.
Verslag uit een Iraakse oliestad.
Erik is een eenmalige glossy, uitgebracht door het bureau Inspectieraad, over de kunst van het inspecteren.
Werf&, dat begon als een kwartaalblad en inmiddels is uitgegroeid tot een website, richt zich specifiek op arbeidsmarktcommunicatie—destijds een relatief nieuw vakgebied.
Het eenmalige magazine Verhalende Journalistiek introduceerde de principes van verhalende journalistiek in Nederland.
Als Jean-Cloude (10) per ongeluk de telefoon van hun moeder stukmaakt, besluiten hij en zijn broer weg te lopen van huis—terug naar het weeshuis waar ze tot voor kort woonden.
De Bagdadse psychiater, met wie ik sinds 2011 bevriend ben, vluchtte uiteindelijk met zijn gezin naar Maleisië. Daar ging hij werken aan een universiteit en droomde ervan zijn werk voort te zetten in Groot-Brittannië.
Nathan Thrall ontving de Pulitzerprijs voor zijn literaire non-fictieboek Een dag uit het leven van Abed Salama. Daarin vertelt hij het verhaal van een Palestijnse vader die zijn vijfjarige zoon verliest bij een busongeluk in bezet gebied. Een interview over de kracht van storytelling.
De eerste westerse toeristen melden zich voor Irak. Ze bezichtigen niet alleen de plekken uit het Oude Testament, maar ook het toneel van de in 2003 begonnen oorlog met het Westen.
Een ramp is nooit te voorspellen. Maar je kunt wel leren ermee om te gaan. Goede communicatie staat daarbij voorop.
Kirkuk, 3 februari, 8.50. Op zondagmorgen 3 februari om tien voor negen hangt politiebrigadier Sarhad Qadr zijn jack over zijn bureaustoel.
Nachten wakker liggen van die presentatie, met het zweet in je handen naar je functioneringsgesprek, stiekem hopen dat iemand anders de telefoon opneemt – sommige werksituaties roepen angst op. Wat zit daarachter?
Vervroegde vrijlating wegens goed gedrag zit er voor de gedetineerden van Albaniës enige vrouwengevangenis niet in. Drie weken vakantie per jaar wel. Op roadtrip met Dori, die al meer dan zes jaar vastzit voor drugssmokkel.
We geven Covid-19 aan elkaar door, met soms desastreuze gevolgen – én een schuldgevoel. „Ik dacht: wat als het verkeerd afloopt? Dat ze sterft, omdat ik thuiskwam?”
In sommige gezinnen loopt het totaal mis, met de kinderen als grootste slachtoffer. Natuurlijk wil je die te hulp schieten. Maar wat als het gaat om je zus, buurman of vriendin?
Lost in Limbo tells the story of a group of Iranian men who had—voluntarily or not—joined the People’s Mojahedin Organization of Iran (PMOI), also known as Mojahedin-e-Khalq (MEK).
A teen orphaned by the Rwandan genocide makes the heartbreaking choice to abandon her children. Years later, an unshakable bond keeps her bruised boys looking toward the future.
Four years ago, Rwanda took the radical decision to shut down all 34 of its orphanages—making it the first African country to do so. The move aimed to place children in family-based care, but the transition was fraught with difficulties. The country’s orphanages had grown in response to the 1994 genocide, which left thousands of children without parents.
After surviving a car bombing and a freak workplace accident, a young Iraqi man resolves to lose over 300 pounds while dreaming of a life without war.
For hundreds of years, Hussein Yazdanpana’s family has fought for freedom from an endless array of enemy forces. But today’s battle is truly one for the ages.
nl_NLDutch