Site &

Werf&, dat begon als een kwartaalblad en inmiddels is uitgegroeid tot een website, richt zich specifiek op arbeidsmarktcommunicatie—destijds een relatief nieuw vakgebied.

Aanleiding

Opdrachtgever Intelligence Group vroeg mij om een kwartaalblad te ontwikkelen over arbeidsmarktcommunicatie.

Aanpak

Arbeidsmarktcommunicatie was nog een vakgebied in ontwikkeling. Ik bedacht de titel Werf& en de drie pijlers van het blad: visie, strategie en praktijk. Daarnaast stelde ik een redactie samen, selecteerde een fotograaf voor de omslag en zorgde ervoor dat elk nummer een centraal thema en uitgebreide dossiers over specifieke onderwerpen kreeg.

Wat begon als een kwartaalblad, heeft zich ontwikkeld tot een toonaangevende website over arbeidsmarktcommunicatie. Werf& bestaat nog steeds en blijft een belangrijke bron voor professionals in het vakgebied.

???? Bekijk de PDF: mini Werf&

Quote

“Toen Mirjam Sijmons vijf jaar terug aan het roer kwam, ging ze op zoek naar het onderscheidend vermogen van Content. De uitzendbranche kampt van oudsher met een enorm verloop (bij Content is dat dertig procent). De noodzaak om medewerkers te binden is dus groot. In haar zoektocht naar dat onderscheidende vermogen, stuitte ze uiteindelijk op het Mentality-model van onderzoeksbureau Motivaction. Dat gaat ervan uit dat Nederlanders in te delen zijn in acht milieus met ieder hun eigen normen en waarden. Zo heb je de traditionele burgerij die hecht aan discipline en status en de postmoderne hedonisten die naast hun onafhankelijkheid vooral hechten aan hun comfortabele levensstijl. ‘We hebben onder onze eigen medewerkers gekeken welke types wij het meest in huis hebben. Dat zijn voornamelijk opwaarts mobielen, postmoderne hedonisten en kosmopolieten. Zij voelen zich bij ons thuis. Als we nu een vacature hebben, passen we onze vacatureteksten daarop aan.’”

Publicatiegegevens

???? In opdracht van: Intelligence Group
???? Begonnen in: 2008
???? Projecttype: Kwartaalblad

Add your Comment

en_USEnglish